Hej vänner!
Oj oj oj, hur mycket kan man hinna med på en helg? Jag har verkligen hunnit bli både jätteledsen och jätteglad.
Min helg började väl kanske inte så bra…Jag fick dåliga nyheter hemmavid på fredagen. Mamma berättade att vi haft skator på besök . Dom tjuvarna hade tagit 5 av våra kycklingar. Nu är dom alltså 6 st stycken kvar (Josefin kläckte 11 och inte 10).  Mycket sorgligt!
Nu ska det jagas skator runt ladugården och en ungskata som kom tillbaka efter fler kycklingar fick sätta livet till på lördagsmorgonen. En borta i alla fall! Nu kan kycklingarna inte gå ut för skatorna vet ju var dom finns. 4 veckor måste dom minst vänta.  Mamma och pappa har därför snickrat ute i hönshuset och byggt om så att Josefin med kycklingar får ett stort utrymme själva eftersom dom inte får gå ut på ett tag.

På lördagen hände sedan förstås mycket trevligt. Först åkte vi ganska långt för att träffa andra Beaglemänniskor och Beaglar förstås. Det var Västerbottens Beagleklubb som hade anordnat en familjedag på Camp Caribo. Vi åt gott och så hade vi lite tävlingar.

9/6 På Camp Caribo

Reklambild?

Pappa visar hur hästsko-kastning  går till

Efter Camp Caribo åkte vi hemåt, men kom på idén att hälsa på hos mina kusiner. Där blev det lek (mest hoppa på studsmattan) och middag. Mamma glömde ta nån bild. Jag antar att det var för att hon var upptagen med att gräva upp halva Ericas trädgård.. Men kul hade jag!
Sedan blev det ytterligare ett stopp på hemvägen vilket jag blev mycket nöjd över för jag fick träffa Lolly och Norpan som bor i Nedre Bäck, utanför Skellefteå. Åååååh, så söta hundar!!

Vendela och Norpan

Söööta Norpan!

Idag, söndag, har min kompis Greta hälsat på. Vi har hoppat på studsmattan, lekt i sandlådan, haft vattenlekar och gungat. Så klaaart att mamma inte tog nån bild för hon och pappa jobbade ju ute i ladugården .. Suck!
Hoppas att Greta vill hälsa på igen. Hon ville ha korv (precis som sist) men det blev visst inte så. Ingen riktig glassfika heller men vi fick i alla fall en god spagetti med köttfärssås till lunch :-).. Fast Greta äter inte köttfärssås.. :-S

Till sist en bild på en ca 5 dygn ”gammal” kyckling som myser på mamma Josefins rygg. Dom blir väl omhändertagna av sin mamma dom små…

10/6

Kram från Vendela!