Oj, då. Plötsligt har jag blivit 7 år. Jag tycker att det är jättebra. Jag vill bli äldre och börja tävla i Ponnytrav med Nicke. Och vem Nicke är, kommer jag till lite senare…

Firandet av mig började redan fredagen den 6:e Mars . Då fick jag nämligen en fantastisk överraskning. Mamma och Pappa hade ordnat det så att jag skulle få rida en extra voltigelektion på Cassie.
Vilken lycka! Vi åkte ner till Nordmalings ridskola (där jag går på ridskola) och så red jag en lektion som jag sent ska glömma. Jag fick till och med känna på Cassies fina galopp. Mamma och pappa filmade en del så kanske kommer en film upp på bloggen.

Lördagen den 7/3 fyllde jag 7 år!
Tidigt på morgonen fick jag fika på sängen och ovanför mig var det dekorerat med ballonger som Jonna och Ida jobbat med att blåsa upp under natten. Jag fick öppna några paket i sängen och sedan öppnade jag fler nere vid frukostbordet.

Sedan åkte vi till Umåker för att se när Jonna körde provlopp. Hon går sin licenskurs just nu och hon klarade så klart av sitt tredje provlopp galant. Sedan var det dags för kalas. Vi var 8 glada barn som skulle ut och köra. Jag önskade mig Saga men då sa Anna att jag inte skulle köra henne. Ponnyn som jag skulle köra fanns visst i stallet bredvid. Lite fundersam gick jag dit tillsammans med mina kompisar och jag kunde inte tro mina ögon när jag så Nicke färdigselad med rosett runt halsen.

    Selen Vendela öppnar paket

 

Nu fick jag veta att Nicke blir min foderponny från och med April! Bredvid Nicke fanns också ett stort paket från mormor och morfar. Där i låg en helt ny sele.

Tillbaka från körturen kom 8 leriga och nöjda barn.

Lerig vendela och Nicke

Väl hemma igen fortsatte firandet tillsammans med farmor och farfar. Nu fick jag ytterligare presenter men orkade knappt öppna dom . Jag var ju sjuk på min födelsedag! Hade blivit sjuk några dagar tidigare när jag var hemma hos farmor och farfar på mitt sportlov.

Jag samlar på Schleich-hästar och det var nog det jag hade önskat mig i födelsedagspresent. Visst fick jag det men jag fick så mycket  mer. Av Jonna fick jag tex en bok om trav, ”Släpp taget Jonte”. Andra fina presenter jag just nu minns: Boken ”April April Sigge”, ett pat tröjor med hästar på, en Monster High, frön så att jag kan odla i min egen trädgård, målarbok (hästar), Schleich duschspilta, Schleich voltigeset, Schleich hopphinder,  Schleich hästtransport ovh jeep, olika Schleich-hästar (olika raser, galopphäst, hopphäst), pengar (jag har beställt ett selunderlägg till Nicke för pengarna), 2 biokort, ett gossedjur, små schleichtillbehör såsom ridlärare, en kille som mockar och täcken och ett vackert halsband. Säkert har jag missat att nämna något…

Jag längtar redan tills jag fyller 8 år för då har jag kommit ännu längre inom travet. Jag vill ju så mycket! Men innan jag fyller 8 ska jag hinna ha ett fantastiskt år som 7 åring.

Kram från Vendela

