Nu har jag äntligen sommarlov!

Som jag har väntat, storasyster har ju fått sommarlov för länge sedan. Idag kom i alla fall farmor, farfar, mamma och pappa och hämtade mig på förskolan för allra sista gången. Till hösten börjar jag 6-års på Minervaskolan. Det känns sorgligt att jag inte ska gå tillsammans med mina kompisar till hösten men jag har vid två tillfällen besökt Minervaskolan och den klass jag ska börja i och det känns faktiskt bra. Mamma och pappa har dessutom lovat att jag visst kan leka med mina gamla kompisar också fast vi inte går i samma klass 🙂 Jag har fått flera sommarlovspresenter idag; pengar, Schleich-hästar, ett dansspel till Wii och ett spel som heter ”Joker Cup” (hästhoppning).

Nu när mitt sommarlov börjar, ska jag skriva en ”Att göra lista” så att vi inte glömmer bort dom saker jag vill hinna med i sommar. Jag återkommer med den när den är klar 🙂 Men jag har ju som vanligt ganska mycket att göra. Vi har vår egen ponny Plura hemma på gården tillsammans med travskolans ”Las Vegas” (Lasse). Jag både rider och kör båda ponnysarna men det är riktigt kul när jag åker med min storasyster Jonna för hon kan få Plura att springa riktigt fort 🙂 Den 11/8 ska Plura och Lasse tillbaka till travet, vilket känns som alldeles för snart 😦  Jag ska hinna med att tälta, fiska och leka i min lekstuga också.. Och så leka med kompisar föstås!

Först en bild på mig och Plura från den 1/7Vendela och Plura 1/7

4/7 Med farmor och farfarMed farmor och farfar

öppnar presenter
Öppnar presenter
presenter

Och till sist en bild på mig och en liten trastunge som jag och pappa hittade 1/7
Vendela och trast 1/7

GLAD SOMMAR ÖNSKAR JAG ER ALLA,
KRAM FRÅN VENDELA

 

