Vår gård är som en stor barnkammare. Vi har ju många valpar men vi har också riktigt många kycklingar. Jag tror att dom är 17 stycken just nu och fler är på väg :-). Jag leker en hel del med valparna och jag tycker att det är riktigt mysigt att bli väckt av en liten valp på morgonen. Mamma vet att jag kan vara riktigt trött på morgonen och ganska vresig, men när en liten valp puffar på mig kan jag inte bli annat än glad.

Men mest är jag nog förstås med min lilla Poppy. Nu kan jag både rida och köra henne. Det är riktigt roligt att jag kan göra lite som jag känner för. Poppy är med på allt! Hon är fortfarande vid Umeåker men om en vecka kommer hon hem till gården. Mamma och pappa har påbörjat hagen. Oj, vad roligt vi ska ha 🙂

Jag har haft terminsavslutning på travskolan. Jag fick ta med mig en kompis och denna gång blev det Annie. Vi gick en tipspromenad, vi fiskade godis, åt korv och åkte traktorskopa. Det var en riktigt rolig dag.

Här kommer lite bilder på vad jag har gjort

2013-05-18 Poppy130518-Poppy

Tömkörning
130518-Tömkör
2013-06-06 Mys med liten valp130606-Vendela-med-valpliten

2013-06-07 Mera valpmys130607-Vendela-med-valpliten

2013-06-08 Avslutning på travskolan. Annie var med130608-fiskdamm

Lotterivinst130608-Vendela

Ha det jättebra! Hälsar Vendela 🙂

