Jag måste ju få berätta att Poppy äntligen kommit till oss… Eller rättare sagt till stall 10 A på Umåker.
Vi är nu fodervärd för Poppy och jag rider nästan varje dag. Ibland rider vi längs slingorna i skogen, ibland runt området och så händer det att vi tränar balans och ridövningar. Jag har inte kört Poppy ännu, men väntar ivrigt på vagnen och att de som är mer van än jag ska köra först. Ingen har kört Poppy på länge så hon är ju också ovan.

Här ser ni bilder från min ridur 4/5-13

Vendela och Poppy VP2liten VP3liten VP4liten VP5liten VP6liten

Jag vill gärna trava, fast mamma vill att jag ska skritta mer. I början studsade det ordentligt när jag travade men nu går det riktigt bra. Jag har också lärt mig att jag ska hålla händerna stilla, sitta rak i ryggen och tårna ska peka uppåt. Hur många fler saker måste man komma ihåg egentligen? Det är skönt att rida ute i skogen men jag är inte lika förtjust i träning med ridövningar 🙂

Kram från Vendela

