Idag har jag ridit på Poppy och jag har travat för första gången! Lite hoppigt blev det i sadeln men jag tappade inte balansen 🙂

Men vem är då Poppy? Jo, hon är en 19-årig shetlandsponny som mamma och jag vill låna från en tjej som inte riktigt har användning för Poppy just nu. Och vi har fått en stallplats åt Poppy vid travskolan. Det blir ju helt perfekt 🙂 Jag har köpt en blå grimma till Poppy. Eftersom den glittar så kallar vi den för discogrimman. Se så fin Poppy blev i den idag! Jag sa till mamma att jag så gärna vill sköta om Poppy att jag vill flytta till gården där Poppy bor… Fast det blir nog bra att ha henne vid travet också 🙂 Om det vill sig väl, kommer hon hem till vår gård över sommaren.

poppy1

poppy2

130414rider1

Vad mer har hänt efter min 5-års dag?! Mycket!! Jag har varit i Finland, hos mormor och morfar, och så träffade jag min lilla kusin Cecilia.

Här en bild från 2013-04-06 efter att jag köpt Poppys discogrimmabild (14)

Jag har också varit till fjälls. Där lyckades jag bli av med min lilla skoterrädsla. Vi åkte bland annat på en riktig långtur. På Ryfjället fick jag prova på pimpelfiske för första gången. Det var riktigt spännande och jag kikade ner i pimpelhålen i hopp om att se en fisk men det gjorde jag så klart inte.

Bilder från Ryfjället 2013-03-22bild (5)

bild (6)

bild (7)

Hittade också några bilder från travskolan. Jag har jättesnälla fröknar och vi lär oss mycket. Vi sköter om hästarna, vi rider och vi kör.

2013-03-17 Vi kratsar hovarna på Lasse

bild

På Lasse

bild (2)

På en annan ponny 😀bild (3)

Och till sist en bild på mig när vi åt lunch idag

130414Vendela

Vi hörs en annan dag! Kram från Vendela 🙂

