Tack alla ni som firat mig på olika sätt. Igår ”väckte” mamma mig med fika på sängen. På brickan stod också vår i-pad (paddan) så att mormor, morfar och pappa också kunde vara med via Skype. Efter lite frukost öppnade jag några paket. Mamma och pappa gav mig en ny Monster High docka, En Barbie med häst som kan röra sig på riktigt, en piratklänning, en rosa discoklänning och lite saker till dockskåpet. När detta var klart fick jag gå ner till köket. Där väntade tårta och fler paket. Den här gången öppnade jag mina presenter från mormor och morfar. Jag fick en våning till till mitt dockskåp och flera saker till det. Jag öppnade också ett stort brev som innehöll en fin klippdocka med kläder från Birgitta och Sören. Sedan åkte jag till förskolan där jag också blev firad 🙂 På förskolan har varje barn typ ett snöre med bollar. Ju äldre man blir, desto fler bollar på snöret.  Jag fick peta dit en boll till på mitt snöre, så nu sitter det 5 bollar på den.

När mamma kom och hämtade mig på förskolan blev det nog inte riktigt som hon tänkt sig. Hon tyckte att vi skulle åka på nån restaurang och fira mig dag med god mat. Jag började störtgrina!! Ville ju hem till mina fina saker, men till slut ändrade jag mig och vi åkte till en Kinarestaurang. Jag är ganska förtjust i ris med friterad kyckling och lite currysås. Mums! Mamma däremot tog som vanligt Sushi. Ser inte alls gott ut och jag vet att man äter nåt starkt grönt till. I stan träffade jag också storasyster som gav mig ett föl i present. En sån där Sleish-figur. Tack!!

När vi till slut kom hem träffade jag min farmor och farfar via Skype och så öppnade jag mina presenter från dom. Jag fick en fin fågelbok med ljud till och sedan fick jag en väska som kommit till mig hela vägen från Indien.

Mycket nöjd med dagen kom jag i säng ganska sent och somnade bredvid min nya Barbiehäst 🙂

God morgon 5 åringen!Vendela 130307
Pratar med mummi, muffa och pappa (som också är i Finland) genom Skype
Vendela 130307

Vendela
Cool piratklänning till mitt piratkalas
piratliten
Blir riktigt glad för min nya Monster HighMonster High

Alldeles lycklig över denna presentBarbi med häst

Den här klänningen är riktigt fin 🙂klanningliten

Dags för tårta
Tårtan

Tillbehör till docksåpettill docksåpet

Pratar med farmor och farfarvendelagladliten

På restaurangenrestaurangliten

Visar upp docksåpet
dockskopliten

Idag har jag haft mitt piratkalas på Leos lekland. Bilder kommer!

Kram och God Natt från Vendela

