På den här sidan kan ni läsa mer om varför vi lägger ut saltstenar : http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Artiklar/Viltvard/Satt-saltstenen-lagt/

Idag har vi lagt ut en.. fast egentligen skulle vi lagt ut två (det vet ni ju om ni klickat på länken) 🙂
Och innan man bjuder älgar och rådjur så måste man ju smaka själv. Ganska gott faktiskt!

4/6-12 Vendela bedriver viltvård
Salt är gott!
Här lillmatte med sin favorithund

Det har varit en solig och fin kväll till skillnad från vad helgen bjöd på. Det har varit ganska mycket regn och rusk.  Men trots det dåliga vädret jobbade vi ute i trädgården mest hela helgen. Vi har haft besök av en grävare som fått fixa en del grovjobb.

2/6 Per fixar lite hos oss

Igår åkte mamma och jag till en Handelsträdgård (SIPPAN i Bjännberg). Mamma fyndade en tuva Rosenplister och ett par Silverarv. Jag hittade en Petunia.

3/6 Ännu en blomma till samlingen

Senare på kvällen åkte vi och viltspanade lite. Visst vet ni att jag gillar det?! Och nästan varje gång lyckas vi se något. Just igår fick jag inte syn på några djur men jag såg spår efter dom.

Vem har gjort detta?

Innan hemfärd besökte jag ett sånt här…

Det var nog allt för idag. Hoppas att ni beöker vår kennel-hemsida också. Gå in på www.daglegan.se

Kram från Vendela

