Hej alla!

Hoppas att ni haft fint väder under påskhelgen. Här över vår by har då solen strålat i flera dagar nu. Vi har varit ute jättemycket så i morse sa jag till pappa att jag vill göra ett ”inne val”. Det är ju så att på förskolan har vi morgonmöte med eget val…Och nu tyckte jag att jag behövde vara inne och göra mina egna saker.

På långfredagen var vi i Baggård, hos pappas fantastiskt snälla moster Birgitta och hennes minst lika snälla Sören. Farmor och farfar var också där så det var verkligen party. Vi åt jättegod mat och så fick jag, mamma och pappa presenter av Birgitta och Sören. Dom ville fira oss lite eftersom vi alla fyllt år nyligen, men då vi fyllde år var dom bortresta i Australien.

Men nu gick jag ju händelserna i förväg lite… Påsken började ju faktiskt efter att påskharen var här. Precis som förra året hade haren lagt ägg i ett rede i hönshuset.

5/4 -12 Här gör jag ett fynd

Förutom godis hade haren ordnat med en keps och solglasögon

6/4 Här är jag och en av mina fina presenter

Dagen efter festligheterna i Baggård, for vi iväg med skotern till Hörnsjö. Det blev lek och god mat ute och sedan blev det mer lek och god mat inne. I Hörnsjö kan man bland annat träffa Britta ( Britt-Marie) som är en Parson Russel Terrier och en fena på att jaga räv. Mamma och jag har blivit riktigt förtjusta i henne.

7/4 Fikar i solskenet

Mamma och jag

Nöjd Britta efter en hel dag ute

Och här är våran fantastiska Ajja

Idag har vi också varit ute mest hela dagen. Vi har ju vårt lilla favoritberg, dit vi tar skotern och grillar medan Ajja får söka efter harar. Jag hade flera kompisar att leka med så tiden gick jättefort.

8/4 Bygger ett fågelbo med pappa

Imorgon ska jag tidigt hem till Linda för både mamma och pappa ska jaga räv. Jag ser fram emot att få dega och så frön 🙂

Kram allesammans från Vendela!

