Hej allesammans!

Nu är det höstrusk ute. Regnet öser ner samtidigt som det blåser. Inget vidare väder att vara ute och leka i faktiskt. Men det finns ju andra, mer spännande saker med hösten. Jakten har ju börjat. Nästan varje helg följer jag med ut på skogen. Vi fikar och har det mysigt medan Ajja driver en hare eller ett rådjur. Ibland plockar jag svamp också.

3/9-11 Glad unge till skogs
Vi väntar på Ajja och haren

Här ser ni några bilder från Åkerlundsberget. Vid detta tillfälle drev Ajja rådjur medan vi fikade goda smörgåsar och varm choklad 🙂
Vi hittade också mycket svamp denna dag.

10/9-11 Fika på Åkerlundsberget
Skogens guld
Mitt bland svampen

Här lär vi oss om svampar

Så trevligt har vi det i skogen!

Men vi är ju inte bara ute på skogen. Det är länge sedan jag träffade Filippa så det var dags förra helgen. Filippa bor numera i ett stort fint hus, alldeles nära en lekpark. I den lekparken fanns det kossor. Inte så vanligt kanske 🙂

11/9 Vendela och Filippa

Till sist vill jag visa vad min pappa hittade i skogen för några dagar sedan. Ser ni vad det är?…….. En huggorm! Ta aldrig upp dom. Gå bara förbi om ni ser en sådan för dom är giftiga. Bara pappa får plocka upp huggormar 🙂

16/9 Daniel med en huggorm

Kram från vendela

