Heeej!

Jag har inte glömt, bara haft fullt upp med annat..  Vi badar bokstavligt talat i höns just nu. Snövit har ju 11 kycklingar, kläckta 30 Juni, Inga fick 5 st den 2 Juli, Josefin fick 4 st den 28 Juli och Stina har just nu 15 st kläckta 15 och 16 Augusti. Dessutom har vi två nya flockmedlemmar som vi köpt i Uppsala.. Det blir alltså en del små. Vi har hundratals fina bilder och några ska jag försöka visa er.

Men idag ska jag visa vad jag höll på med en dag när mamma hämtade mig på förskolan. Det såg så roligt ut tyckte mamma att hon också började rita 🙂

18/8 På förskolan

Denna helg har vi mest arbetat på gården. Hönshuset har bland annat städats så nu ser det ut som nytt 🙂 Men idag var vi på promenad i skogen och jag hittade ett perfekt ställe för lek. Alldeles nära vår gård rinner en bäck och i den är det perfekt att kasta pinnar. Och jag kastar långt må ni tro. Pappa brukar säga att jag fått hans kastarm 🙂

21/8 Buskul

Imorgon är det dags för förskolan men jag ska inte gå hela veckan. farmor och farfar är ju på väg hit 🙂 Oj, vd skojigt det ska bli!

Till sist bara en bild på hur det kan se ut när 15 små dunbollar ( på bilden 5 dagar gamla) bjuds på gröt.

21/8 Stina med sina små

Kram kram från Vendela

