Vi har haft lite internetproblem efter ett åskväder i mitten av juli.. Så seegt! Men efter att mamma ringt om problemet så har det till slut blivit bättre 🙂

Vi har just nu 20 kycklingar i olika åldrar. Josefin är den som senast ruvat fram 4 små dunbollar. Det var klart 29/7. Här ser ni ett par kycklingbilder och en söt bild när mamma och barn strosar på 🙂

2/8 Josefines kycklingar
Sötnos!
Mamma och barn strosar på (bild tagen 7/8)
Gå gärna in pådaglegan.se/fotogalleri. Där hittar ni fler bilder på våra Hedemorahöns!

Jag har ju varit i storstan också… Ja, nära i alla fall. En liten semestertripp har det blivit ner till Bålsta där pappas blivande jobbarkompis bor. I Båsta fanns många lekplatser och här ser ni några bilder på mig och min jämnårige kompis Ludde.

5/8 Bilder från en lekplats i Bålsta

Ludde (en riktigt charmig kille)

På vägen hem stannade vi hos en kille som heter Thomas. Han har, precis som vi, jättefina höns. Mamma tog med sig 2 nya flickor hem som jag döpte till Sola och Stjärna. Det blir spännande att se vilka dom är. Just nu är dom blyga och vill inte riktigt vara med på bild…Men det kommer!

Stora höns 😉Nää, det är Svensk gul anka ni ser!

Hösten är på väg och jag har börjat förskolan. Idag har jag lekt med Greta heela dagen. Snart kommer farmor och farfar hit och det ser jag verkligen fram emot.

Kram från Vendela

