Jag ÄÄLSKAR att bada… och att springa naken 🙂  Inga kläder på sommaren tack! 😀
Vad mer kan man göra på sommaren? Jo, man kan pyssla, spela Mölkky och åka på äventyr. Allt det har vi gjort de senaste dagarna.

18/7 Jag har börjat tillverka ett vindspel av lerkrukor

Och Jonna pysslade

Min morbror Tony har varit på besök från Finland och det blev så klart en Mölkky-match som vi så klart hade vunnit OM jag inte tröttnat på spelet o lekt med annat 😉

19/7 Morbror Tony
Jag funderar på lite annat

Vi ville visa Olofsfors bruk för Tony och hans tjej. Det är ett jättefint ställe att promenera omkring på. Mamma tyckte att det var kul att gå in i lilla antik-handeln men hon gjorde inga fynd denna dag. Hon drömmer visserligen om gammeldags burkar att ha kryddor, mjöl o kaffe i men att hitta sådana vackra föremål som dessutom är i fint skick o gratis… Det kan hon nog glömma!

20/7 Jag o syrran

Jonna poserar bredvid sin nya kompis 😉
Här är jag på bushumör

Och nu ska visst Tony tanka…
Vad allting är enkelt på sommaren! Vi leker och busar ute på gården långt in på kvällen. jag behöver ju inte kliva upp till förskolan på morgonen. Mamma har i och för sig berättat att jag snart ska tillbaka till förskolan men fram till dess ska jag busa på långt in på sommarnätterna 🙂

Här några bilder på mig när pappa killas med ett strå
21/7

Och här kommer en badbild från Sölpsjön 21/7

Vill också visa lite bilder på kycklingarna. Snövits kycklingar har nu blivit några veckor gamla. De kläcktes 29 och 30 juni, så på bilderna är de 3 veckor gamla. vilka underbara dunbollar! På bilderna är de jättetrötta efter att ha mumsat majs 🙂

21/7 Snövits kycklingar



Återkommer snart med mera bilder 🙂

Kram från Vendela

