Från ett nästan obeskrivligt kaos (som jag inte bryr mig om) har det nu börjat skymta fram ett kök igen.  Nästan alla nymålade luckor sitter på plats och morfar har fått kökets väggar att se ut som en sommaräng med härliga Förgätmigej. Pappa är nästan klar vid öppna spisen och mamma har hittat drömgardinerna. Maten som tidigare hade sin plats i skafferiet får man nu för tiden gräva fram ur kartonger som står på vardagsrumsgolvet men det gör inget. Till hösten säger mamma, har vi ett nytt skafferi som ska stå mitt på köksgolvet. Konstigt tycker jag!

Nöjen, måste man också hinna med på sommaren. Vi har spelat Mölkky (finsk kubb kan man säga) här på gården flera kvällar i rad. Jag har också varit och badat. Dessutom har vår kanin Maj flyttat till en gård där det finns flera andra lösa kaniner.

5/7 Maj kliver ut ur sin flyttkartong
Fantastiskt med barn och djur tilsammans

Verkar vara snälla barn på den här gården
Här badar jag i Sölpsjön 6/7

Här berättar pappa hur jag ska göra när jag spelar Mölkky 7/7
Får iväg ett kast
Morfars tur
Pappa och jag skrattar åt någon..

Vendela 🙂
Vendela rockar

Ajja är alltid med

Gårdens padda tittade på när vi spelade Mölkky
Även en spindel kan göra sig bra på bild

Och här ser ni en av Ingas kycklingar. Bilden tagen 110710. Kycklingen är ca 1 vecka gammal.
Önskar er alla en härlig sommar!
Kram Vendela

