… Fast idag verkar den blåsa bort 😦  Jag avskyr blåst och tänker nog stanna inne idag!

Mitt sommarlov har börjat och den har börjat riktigt bra. Jag ha fått se Eric Saade 🙂

Men först tror jag att jag ska berätta lite om midsommar som passerade förbi för ett tag sedan. Vi firade midsommarafton hos farmor och farfar på Prästhällan. Lekar, sång, bad och god mat var temat även denna midsommar. Jag var också ute på en fisketur och fick faktiskt napp. Fantastiskt!

Funderar över spelreglerna kanske…
Badbrud

Hela barnaskaran!

Dans kring midsommarstången
Den stora aborren fick jag 🙂

Bad på midsommardagen

På bryggan hos farmor o farfar

Och så har vi ÄNTLIGEN fått kycklingar! Den 29 juni kläcktes den första kycklingen av den hög som mestadels Snövit ruvat på. Dagen därpå kläcktes resten och nu har hon 9 småttingar att ta hand om.  Under tiden vi var på stadsfesten i Skellefteå, hände det saker i ägghögen under Inga också. Vi tror att lördag den 2 juli kläcktes de två första kycklingarna och jag ska alldeles strax ut och kika efter fler. Spännande!

Dunbollar fotograferade 30 juni-11

 

Vaksam mamma höna

Något annat riktigt roligt som hänt är att jag åkt karusell. Just nu pågår stadsfesten i Skellefteå och i lördags var även Eric Saade på plats. Jag var inte riktigt förtjust i folksamlingen på stan men det är roligt att jag fick se en skymt av honom och så fick jag ju höra de låtar jag tycker om.

Barnens berg- och dalbana ”Larven”
Här åker vi iväg!

Mamma och jag åkte lilla Pariserhjulet

Vendela önskar er alla en riktigt härlig sommar!

