Är sommaren här nu? Jag har ju inte så många års erfarenhet av somrar så jag kan ju inte vara säker. Världen har skiftat från vitt till grönt och fåglarna sjunger. Mamma planterar blommor och så har vi idag sått frön som ska bli till läckra grönsaker.. Jo, jag tror att det har blivit sommar 🙂

Jonna ska ju dessutom sluta mellanstadiet snart. Hon fyller 13 år i Juli och till hösten börjar hon högstadiet. Häftigt med en storasyster 🙂

Nu skulle jag kunna berätta om alla mina förkylningar och elende jag fått utstå på senare tid, men det gör jag inte. Istället ska jag berätta om att vi åkte på ett kosläpp i Tväråmark. Naturligtvis kom vi för sent för att se själva momentet då bonden öppnar ladugårdsdörrarna men jag fick i alla fall se både stora kor och små kalvar. Det bjöds också på mjölk, kanelbullar och korv . Smasken!

28/5 Pappa och jag tittar på kossor

Här säger jag Muuu

Söt kalv

Jonna o en kalv

På söndagen var vi på träff med Beagleklubben. Det var bland annat lite ringträning på programmet. Jonna ville vara med så hon och Ajja gick runt i en cirkel och så ställdes Ajja också upp på ett bord 🙂

29/5 Jonna och Ajja tränar

En fyra veckor gammal Beaglevalp

Bild på mig från klubbträffen 🙂

Och så kom ju farmor och farfar ner till oss på måndag kväll eftersom pappa och farfar skulle på ett möte tillsammans.  På tisdagen åkte jag och farmor med förskolan till parken på en matematik-dag. Vi löste uppgifter och hittade till slut en skatt 🙂 Det fanns så klart också tid för lek. När vi åkte hem var jag ganska trött och sliten. Mådde inte så bra 😦

31/5 Vi fick åka buss en liten bit

Jag klättrade

Och vi gungade

Sen har jag varit lite sjuk men känner mig pigg igen 🙂 Imorgon ska jag till förskolan en stund. Tror nog att jag kommer att cykla en hel del. Vi har jättefina cyklar på förskolan! Mamma måste nog ta en bild och visa…

Igår var jag fortfarande lite vissen men jag var ändå duktig och borstade Ajja. Både hon och jag tyckte att det var lite mysigt 🙂

1/6 Ajja och Vendela

Det var nog allt för idag. Kram från Vendela 🙂

