Just det ja, jag har ju firat in Maj månad med att se på en härlig brasa. På Valborgsmässoafton var vi bjuden på middag hos våra grannar. Smaskens säger jag bara! Grillad älg, potatisgratäng och massor av härlig sallad. kan det bli godare?? Jag spelade också lite Guitar Hero. Roligt men svårt. Kunde förstås varit lite bättre låtar, typ Man Boy och Popular och sånt men nu var det Rock & Roll som gällde.

30/4-11 Vendela spelar Guitar Hero

Vid Majbrasan bjöds det på korv och dricka. Dessutom fick barnen godis. Inte alls dumt! Det jag inte tyckte om var smällarna. Jag tycker att det låter alldeles för högt. Gör ont i öronen 😦   Men Majbrasan var häftig och den värmde gott 🙂

Hyfsad brasa

Vilka lågor

Här dricker jag saft

Gott!

Storasyrran Jonna var med

Fått godis 🙂

Nu är det vår på riktigt tycker jag. Tyvärr har de senaste dagarna varit lite kalla. Jag tycker inte om att frysa. Jag är en tjej som gärna är ute men när det är ruggigt stannar jag nog helst inne.

Ikväll har vi varit och hälsat på hos familjen Backlund i Funnäsdalen. Dom väntar och väntar på sin bebis. Linda är nog (som man säger här i Norrland) övervänt 🙂   Annie kommer till Ekan nu i Juni. Vad roligt att många av mina gamla Jollenkompisar ska börja på Ekan nu när de riktigt stora barnen ska börja skolan 🙂

Kram från Vendela

