22/4 Vendela här!!

Det har verkligen varit en fantastisk helg och jag har njutit så mycket en 3-åring bara kan. Jag var ju lite dålig i slutet av förra veckan men hostan försvann och sedan dess har jag varit en solstråle med stundvis skosnören hängande under näsan.

Har inte sett skymten av nån påskkärring och har inte heller varit en själv i år. Lika bra det, haft så fullt upp. Däremot har påskharen varit här, två gånger dessutom! En lurig vit rackare (jag har inte sett den) med fjädrar uppe på skallen enligt dom vuxna som såg den.  Efter att jag hittat godisägg i hönornas reden, bestämde jag mig snabbt för att gilla påskharen 🙂

Bild på Tussilago som jag plockat till mamma

23/4 Tillsammans med farmoch farfar efter att jag hittat mitt andra påskägg

Det har städats ordentligt här på gården under påskhelgen. Ladugården ser inte längre ut som ett proppfullt bombnedslag utan mer som det tomma skal det en gång var. Det har också krattats och planterats blommor. Jag har lärt mig att det finns blommor som heter Krokus och dom som heter Pensé.

Vi har Krokusar kring flaggstången

Att kratta på sin egen gård är ju inget som roar allt för länge. Men att hjälpa grannen är en annan sak. Riktigt roligt! Både syrran och jag hjälpte till så länge att mamma nästan tyckte att det var Linda och Erik som skulle se till att ge oss middag.

25/4 Krattar bort hösten och vintern

Nu är det dags att krypa i säng och ladda batterierna för en ny förskolevecka.

Kram från Vendela

