Heej på er!

Just nu är det lite fullt upp måste jag säga. Vi har ju firat morfar som fyllt år och så är det snart min tur att fylla år. Jag har tänkt sluta med tutte då… Tror ni att det går??!!

När morfar fyllde år, fick han en liten upplevelse i present. Vi åkte till Glödheta där han fick prova på att blåsa glas. Jag tror att han tyckte det var roligt fö det blev ju faktiskt några fina glas och glasbubblor.

25/2-11 Morfar läs sig tillverka glas

Efter glasblåsningen åkte vi till en restaurang. Jag åt tacos och det tycker jag om 🙂  Morfar bjöds på lite eldig efterrätt som såg ut så här:

Smaskens

Och här sitter jag och matar farfar

När vi kom hem fortsatte festen, men inte så länge. Tidigt på morgonen skulle nämligen mamma och pappa åka iväg med Ajja på utställning…

Jag o syrran på kvällen

Och det gick bra för Ajja! Hon är så fin, våran lilla kompis. Jag tycker lite synd om henne, nu när jakten är över för denna gång. Nu lär hon bli lite rastlös och deppig fram tills jakten börjar igen i höst… Fast, jag kom på att hon hinner kanske inte tänka på så mycket på bristen på jakt. Ajja ska ju få valpar i sommar är det tänkt. Dom kommer nog att hålla henne fullt sysselsatt 🙂

26/2-11 Snygga Sjulsvikens Bizzi (Ajja)

 

I söndags var hela tjocka släkten ute och motionerade. Jag, morfar och pappa tog skidorna och resten gick till fots. Jag åkte nog nästan ett par kilometer innan jag behövde vila på pappas axlar.

27/2-11 Ute och motionerar

 

Även Ajja behövde motion

 

 Det har varit en mycket rolig helg och mera roligt ska det bli. Imorgon är det sista dagen för mig på föskolan. Sedan ska jag vara ledig med mormor och morfar här hemma på gården några dagar 🙂

Tack snälla farmor och farfar för att ni firade morfar med oss!

 

Kram från Vendela

