Nu är det uppesittarkväll och vad passar väl då bättre än att blogga lite ?!

Sen sist jag skrev har det ju förstås hänt en del och jag minns säkert inte allt men det har bakats, det har varit lucia och så har jag hunnit vara lite sjuk också. Dessutom har farmor varit här och skött om mig när mamma, pappa och farfar var i Stockholm.

Men vi börjar väl med lucia. Det var kallt då och jag var lite vissen men jag ville ju inte missa luciatåget.

13/12 En frusen Sankta Lucia

Och så har vi då också bakat. Lussebullarna var ju sen tidigare klar men vi bjöd över Annie och hennes föräldrar på middag och pepparkakebak i söndags. Mamma hade lagat min favoritmat som är älggryta 🙂

19/12 Bakar pepparkakor

Linda och Annie

´
Till slut kom dagen då jag fick klä julgranen. Jag, Jonna och pappa byggde den (märklig gran) och sedan var det dags att pynta. Åhhh, så vackert det blev!!

21/12
Jag pyntar granen

Eftersom Jonna inte är med oss på själva julafton, har vi firat ”Lilla-julafton” här hemma den 22/12. Julklappsutdelningen var på kvällen, så innan det åt vi en fantastisk julmiddag på Skeppsviks Herrgård.Så vansinnigt mycket god mat!! Jag har heller aldrig sett så mycket efterrätter som det fanns där. WOW!

23/12 Skeppsviks Herrgård

Så här fint pynt fanns det

En pytteliten del av all efterrätt som fanns

Här öppnar vi äntligen paket (men jag tror att pappa behöver strumpor)

Vad fick jag då?! Jo… Ett Hello-Kitty Memo, en kaffesked i silver, pärlor att göra smycken av, boken ” Mamma Mu och kråkans jul”, många samlardjur, en bondgård till alla mina djur (tack mormor och morfar), en lego-traktor, ett lego-hönshus, ett inramat fotografi på min förskolegrupp, Hello-Kitty linne + trosa (tack syrran) .. Sist men inte minst, öppnade jag och syrran det stora paketet som var till oss båda. Och gissa om vi blev glada när vi såg att det var ett akvarium 😀
Tack morbror Tony för bidraget till fiskar o växter!!

Imorgon väntar riktigt mycket skoj tror jag. Hoppas att tomten kommer!

Kram från Vendela

