Hela helgen brukar vara så bra som en påse lördagsgodis! Det är väl kanske inte alltid saker blir som man tänkt och man hinner verkligen inte allt man tänkt, men oftast så blir dom ju så bra ändå.

I fredags åkte vi till Holmsund och där fick jag träffa Heldina och hennes lillebror Elmer (som vi inte sett fast han hunnit bli 4 månader). Det bjöds på fantastisk mat , lek och en stunds IDOL-tittande innan vi åkte hem och jag somnade i bilen. Nog för att jag är en partytjej som växlar upp ytterligare på kvällen men nu blev det ju ganska sent……

3/12 I Heldinas rum

Sööta Heldina

Här åker jag

Pappa och jag provar sköna fotöljer

Igår, lördag, tog mamma oss flickor på julmarknad. Den var på Gammlia, där Vilmer bodde i somras. Det var ju trevligt (för jag godis), men vi var ju inte de enda som tänkte kika på julmarknaden. Hela Umeå var där kändes det som. Jag som satt i vagnen hade ju inte en chans att se alla godsaker och pynt som fanns till försäljning. Mamma orkade inte heller slåss mot folkhavet så vi åkte ganska snabbt därifrån.

4/12 Fina Nordsvenskar på Gammlia

Och en smått galen bild på mig i bilen på vägen hem
(Vi åt lunch på Frasses idag)

Och för att skapa lite julstämning – Så här vackert är det i Yttersjö

Hittade nyss en bild jag glömt visa. För att komma i rätt julstämning har vi ätit lite julbordsaktigt här hemma i några dagar. Och självklart måste man då ha en lussebulle till fikat.

2/12 Gofika med en stor lussebulle

Idag har vi varit på badhuset vilket var fantastiskt skoj. Det är riktigt länge sedan vi var där men jag kände mig tuffare än någonsin och vågade hoppa ner till pappa från bassängkanten. Tyvärr glömde vi kameran idag men om vi åker till badhuset nästa helg, lovar vi att det ska tas bilder.

Avslutar idag med att visa bilder från förra helgen då jag och syrran var i Skellefteå hos min farmor och farfar.

Hoppas att alla ni där ute också haft en bra helg. Vårt lussebullebak blev inte av, men det vi inte hinner nu tar vi sen 😀

Kram från Vendela

