Heej!

I fredags åkte mamma och jag in till stan. Jag skulle få nya trosor o linnen hade mamma bestämt. Oj, så mycket fint det finns!! Jag valde till slut ett ”Mimmi-linne” med trosor från H&M. Jättefint 🙂  Sedan hade vi tänkt köpa sköna kläder att ha på förskolan men det blev en klänning istället. Och här ser ni den:

12/11-10 Jag i min nya fina klänning

Och så fick jag Hello-Kitty hårspännen också

Men innan vi åkte hem från stan, fikade jag, Jonna och mamma på stan. Det blev morotskaka och Coca-Cola. Gissa om jag fick spring i benen efter det 😀

Fikar med sorasyrran

Lördagen har också varit trevlig.  Mamma hittade skorna till julens fester åt mig, vi åt en trevlig lunch med Alvin, Vilgot och deras mamma Vicky och så var vi och tittade på pysselhäxornas försäljning av pysseltillbehör. Mamma var ute efter lite idéer men tyckte väl att det inte fanns så mycket… Men något smått blev inköpt i alla fall. Vi älskar att pyssla!!

Idag har vi haft gäster och så har vi firat Fars Dag. Mamma tyckte att vi skulle bjuda gästerna på något gått så vi slog till med ”Blåbärsgömmor” som ju är Scones med blåbär och citronkräm. Dom blev lite konstiga men supergoda.

14/11-10 Vi bakar scones

Fast jag tycker inte om att det blir kladdigt

Det här är nog inte min grej…

Leon har aldrig varit hemma hos mig  och jag tror att han tyckte det varkul med alla våra djur.

14/11-10 Leon

Efter middagen hjälpte jag pappa att öppna presenten. Åh, vad han han blev i sin nya skjorta och slips 😉

Öppnar paket med pappa

Sedan fikade vi gott

Det var nog allt för idag. Är otroligt trött eftersom jag inte sovit lunch idag.

KRAM från Vendela

 

PS: Pappa har pangat en hare för Ajja idag. Vill ni se en bild så finns det på Ajjas sida.

