…. Kommer ” En busunges bekännelser” 😀  Lite dåligt med det annars. Jag vet inte om det är för att jag är så himla snäll eller om mina föräldrars tolerans sträcker sig utöver det vanliga…

Men jag ska börja med att visa upp lite kläder jag fick av mamma när hon kom hem från Stockholm. Där finns en söt liten butik som heter Juliet med härliga kläder för barn (och mammor)..

20/10-10 Fin kjol

Och här är en STOR tröja

Här provas strumpbyxor

Sedan kom helgen och i lördags spexades och busades det lite. Först dansade vi här hemma i köket och jag försökte lära mig det här med rockring…

23/10-10 Vilken stjärna!

Svårt med rockring

Och så kom buset 😀  Mina föräldrar såg på nåt svenskt underhållningsprogram på TV.  Dom tyckte att det var jättebra men det var inte så mycket musik att dansa till, så emellanåt var jag ju tvungen att hitta på nåt annat. Och nåt annat hittade jag på inne på toaletten. När mamma hittade mig vid handfatet visade jag att jag stoppade små pappersbitar i avloppet. Mamma tänkte först att det inte kunde vara så farligt men det var det visst. Totalt stopp blev det!

Bara lite lördagsbus 😉

Annars har det varit rätt lugnt. Vi är ju fortfarande lite förkylda, mamma och jag. Men idag har jag faktiskt varit hos tandläkaren och visat upp mina tänder. Jag ville inte sitta på stolen som kunde åka upp och ner men tandläkaren fick räkna mina tänder. Hon sa att hon såg att jag borstat dom bra. Hon berättade också att man inte ska dricka läsk o saft så ofta, helst vatten eller mjölk till maten och att man ska hålla sig till lördagsgodis.

26/10-10 Hos tandläkaren
 

 

Efter tandläkaren åt vi lunch på en restaurang och sedan fick jag en liten belöning på Barnens Hus.  Mamma köpte en liten häst till mig, ett sånt där samlardjur. Jag fick välja djur själv och jag tycker att hästen är jättevacker. Visar bild en annan dag….
Efter det gick mamma och jag till Djuraffären där vi brukar titta på fiskar. Både jag och syrran önskar oss ett akvarium så vi hoppas jättemycket på Jultomten 😉

26/10-10 Fina fisken 🙂


Och till sist några ord om hur GRYMT livet kan vara…. Denna söta lilla varelse skulle minsann skickas till kaninhimlen men det tyckte inte pappa. Sedan igår kväll har vi alltså en liten Hermelin som heter Maj i hönshuset på prov. Det verkar som att hon har respekt med sig för hönorna flyttar sig där hon skuttar fram. Emil är lite sur men vi tror att det ska gå bra. Om det gör det, får kaninskrutten bo kvar. Hönorna tvingas vara inne eftersom Maj troligtvis rymmer annars men det gör inte så mycket. Vädret har varit så ruggigt att dom knappt gått ut ändå. Om det blir riktigt fint väder får vi plocka fram kaninburen till Maj medan hönorna är ute.

26/10-10 Maj

Vi provar med gurka

Två tuppar i hönshuset 😉

Bonnjäntan Vendela 😀


En av våra kycklingar ”Herta” (den blå) som tyvärr verkar vara en tupp och en liten skruttfia som vi köpt av Jonas o Elin i Bjurholm

En ännu odöpt höna, drygt 8 veckor som också kommer från Jonas o Elin

Så, nu är jag nöjd för idag. Hoppas att ni haft mycket nöje av att läsa dagens inlägg.

Kram från Vendela

