I helgen har jag varit ute…Mest hela tiden faktiskt. Min plan har varit att skjuta en hare, men det blev inte så.. Min mamma var den enda med bössa i handen när haren skuttade förbi, men hon såg den inte. Haren kom från ett helt annat håll än mamma hade tänkt sig. Typiskt va?!

2/10-10 Tidigt på morgonen på väg mot spännande jakt.

I brist på annat, fotograferade mamma naturen lite från sitt pass. Pappa och jag glömde kameran 😦

En bild på mammas passkompis Amanda. Hon hade garanterat inte märkt nåt även om skogens alla djur gått förbi henne 😉

Ingen jaktlycka denna dag men det var mycket trevligt ändå. Vi lyckades faktiskt få se ett drev… Ett kattdrev 😀

Dag 2

Vi klev upp tidigt och åkte till ett ställe där pappa var säker på att det skulle finnas hare. Mycket riktigt! Det gick inte många minuter förrän Ajja hittade en. Haren och Ajja var igång i 1 timme och 30 minuter innan mamma visslade in Ajja. Och enligt GPS’en befann sig Ajja 278m från mamma när mamma kallade på henne men hon lydde på en gång. Jättekul! Det var under denna jakt som haren lurade mamma (oss andra med för den delen) 🙂

3/10-10 Här fikar vi smörgåsar och choklad

Jag plockade pinnar till elden

Här gör jag både det ena och det andra 😉

Imorgon är det förskoledags igen och jag börjar min inskolning på Ekan på allvar. Nya utmaningar väntar!

Kram från Vendela

