Vi har haft en fantastisk dag med sol, harjakt och fika ute i naturen. Jag kunda faktiskt se hur busharen skuttade längs vägen och gjorde allt för att lura Ajja.

När hungern kom gjorde pappa upp en eld. Korv, smörgåsar och varm choklad bjöds det på. Smaskens!

26/9-10 Jag o pappa

Smaskens!

Vacker vy

Vi hittade myrstackar

Dom här ska man inte äta!

Borde ligga i katergorin ”Gissa bajset”

Vi fick åka hem utan hare, men vi lyckades faktiskt hitta lite kantareller. Dom ska ätas upp ikväll 🙂

Och så kom jag på att jag måste visa gårdagens sysslor här hemma.  Jag har bland annat målat med vattenfärger. Mamma har nu satt upp två stora, fina teckningar jag gjort 🙂

25/9-10 Jag målar

Och så här kan det se ut när Ajja vill att Vilmer ska busa..

Och så vill jag visa en bild på några av våra kycklingar. Bilden togs i fredags ( 24/9)

Till sist kan jag upplysa er om att vi har en tupp till salu. Det var tänkt att att han skulle vara en höna men det verkar ju inte så. Synd, för han har en svart kam vilket ändå är lite ovanligt. MEN vi kan inte ha 4 tuppar 😦

Till salu!

 

Så, nu har jag visat er lite av hur min helg varit. Hoppas att helgen varit bra för er alla.

Kram från Vendela

