Jag orkar inte så mycket just nu. Har lite ont i magen då och då men jag är nog bättre nu än då jag blev sjuk….

Idag åkte vi till en djuraffär i stan. Det var vattenfestival där och det utlovades fiskdamm. Jag var eld och lågor vill jag lova….. Men det blev ingen fiskdamm 😦 Affären hade bestämt sig för att inte ha det 😦 Tala om att bli lurad!!!! Mamma blev också lite ledsen då ju hon hade lovat mig fiskdamm.. Istället fick vi nöja oss med att titta lite på fina akvarier och fiskar. Storasyrran började tjata om ett akvarium och jag måste ju erkänna att det vore roligt att ha ett. Jag gillar ju fiskar 🙂

Efter besöket på djuraffären åkte vi hem och höststädade lite, både inne och ute. Snart försvinner studsmattan och gungan… All snö ska ju få plats någonstans… Och plötsligt blev det fiskdamm trots allt. Både syrran och jag fick stora godispåsar 🙂

Sedan åkte vi till Örsbäck där det bjöds på Pizza. Efter det högg pappa och Jonna tag i knivar inne i slakteriet. Älgjakten har börjat och så även allt arbete med att ta tillvara köttet.

11/9-10 Här sitter jag med Jakob

Imorgon är jag fullt upptagen. Vi ska nog träffa Malin och Filippa på Busplaneten och sedan ska jag se när storasyrran spelar fotbollsmatch. Säsongens sista så det blir spännande.

Kram Vendela

