Nu har jag dåligt samvete! Pappa kom hem med två tuppar för mer än en vecka sedan och vi har inte välkomnat dessa herrar ordentligt tycker jag…. Så välkommen Evert:

4/9 Evert (som kom till oss 26/8)

Och här har vi…….?

Nu måste ni hjälpa oss! Denna svart silverrandiga/spräckliga tupp, född 16/6-10 är dessvärre namnlös. Har ni några förslag? Bästa namnförslag publiceras så klart här på bloggen 🙂 Kanske kan man också få lite ekologiska ägg som pris 😉

Hoppas pojkarna känner sig välkomna och tack Thomas för att vi fick köpa dom!

Vi har också fått kycklingar! Det är Josefin som ruvat fram dom små men Snövit och hon delar på kycklingskaran. Josefins generositet resulterade tyvärr i att Snövit övergav sina egna ägg ( och dom var många) 😦
Kring den 27/8 kläcktes 9 dunbollar men fram till idag har 2 försvunnit spårlöst. Vi är jätteledsna för det och funderar så klart vad som kan ha hänt. Vi har ju en del katter som som smyger kring ladugården. Kan ju tyvärr tänkas att någon hunnit ta en liten en 😦

4/9-10 Här är Snövit med några små

Och så kan jag meddela att pappa har fällt en älg. Grattis och Smaskens säger jag bara 🙂

Imorgon ska jag berätta om lite annat skoj!

Kram från Vendela

