Vi har fått tillökning! Idag har Elda flyttat hit. Det var min pappa som kom på namnet som känns jättebra. Se så snygg hon är!

13/8-10 Elda har anlänt

Nykomlingen har redan ändrat om i hönshuset. När kvällen kom satt hon på Pelles högra sida på sittgrenen och de andra hönorna satt lite förvirrade på grenen under. Endast Anna som alltid sitter på Pelles vänstra sida, satt orubbad på sin plats. Bra jobbat Elda!

Men det är inte bara Elda som flyttat hit. Vi har också fått 3 kycklingar, varav en är tupp tror vi. Han har fått namnet Jussi (efter tuppen i Pettson och Findus)

Här är kycklingarna

Det kommer att finnas mer information om våra nya höns på hönsens sida. Mamma ska försöka fixa lite.

Det har gått några dagar sedan sist. Mamma gör nåt skolarbete vilket har gjort henne helt innesluten i en egen bubbla. Hon hinner inget annat än skolan .. Pust! Hoppas att det är över snart.

I alla fall ska jag berätta att jag såg Jonna spela sin första fotbollsmatch igår. Dumt gjort av henne, för hon var förkyld redan innan hon spelade. Gissa hur hon har det nu. Hm….

12/8-10 Blivande fotbollsproffs?

Och här står ordförande i Jonnas fanclub

Jag tränade lite

Jag har mycket annat att berätta, men det måste bli en annan dag….

Kram Vendela

