Idag var min första dag på förskolan. Jag var lite motvillig till det hela från början men dagen blev riktigt bra kunde fröknarna rapportera till pappa som hämtade mig.

Nu ska jag berätta om våran resa till Finland. Det är ganska långt att åka hem till mormor och morfar så man måste ha med sig en del pyssel i bilen. Solen sken över oss nästan hela tiden och det fanns gott om tid till bad. Mormor och morfar bjöd oss också på ett riktigt äventyr i Ranuas djurpark.

29/7-10 Bygger sandslott med mormor

Här ser ni skorstenarna också

30/7-10  Här kommer bilder från Djurparken i Ranua
Här fanns flera olika Ugglor

Pappa är alltid starkast!

Pappa är som sagt alltid starkast

Pelle skutt och racerbilen

Här poserar jag lite
 
Hittade en grävskopa

Jag såg också Anna Anka med hennes barn

Gungar med syrran

Den ena lokatten har vissa drag som påminner om min pappas 😉

 Självklart fanns också älgar

Vi var på fisketur också! Pappa fick napp 🙂
31/7-10 Fiskar med morfar

Jag har egentligen hur många bilder som helst att visa för jag gjorde så mycket mer. Jag hjälpte tex ofta till med disken. Att stå utomhus och diska och det skummar ordentligt… Det är en höjdare!

Nu får de nog lov att vara bra för idag. Dags att sova några timmar innan det är dags för nya äventyr på Världens bästa förskola!

Kram från Vendela

