I några dagar har jag övat på att inte ha blöja. Istället har jag små söta trosor med apor, jordgubbar eller annat på. Det blir ju en och annan olycka så mamma har rätt mycket att göra 😉
Men mina föräldrar ger inte upp i första taget. Nu har dom bestämt sig för att jag ska bli rumsren 😀

Mamma och jag följde med pappa och tittade på en bergtäkt idag. Där fanns riktigt stora maskiner som väsnades jättemycket. Och så fanns där små gubbar som jobbade på uppe på berget.

Efter besöket på täkten åkte vi till Gammlia för att kika på Vilmer. På Gammlia är djurskötarna jättetrevliga och det märks att dom tycker om djuren. Vilmer har det riktigt bra!

8/7-10 Vilmer på väg till ladugården
 

Vilmer har fått mat och vilar nu nöjt

Här väntar vi på att kvigorna ska komma in

Imorgon får vi storfrämmande från Stockholm 🙂
Innebär att jag ska få busa på med mina tremeningar. Återkommer med rapport!

Natti Natti / Vendela

 

