Härliga dagar och vi flänger runt hit och dit. Hinner liksom inte sitta ner och skriva…

För några dagar sedan var vi på Gammlia för att hälsa på hos Vilmer som ser ut att ha det riktigt bra. Han har sin hage kring ankdammen. Gräset är jättegrönt och så har han sällskap av alla fåglar som simmar där i vattnet och alla människor som går förbi. Jag har märkt att nästan alla som går förbi stannar för att klappa honom. Det tycker han är mysigt!

När vi var på Gammlia sist passade vi på att titta på den kända barnboksförfattaren Lennart Hellsings utställning ALLEMANSLAND.

29/6- Mamma och jag fikar

Herr gurka

Krakel Spektakel

Ett spännande skepp att klättra upp på

Vad knäppt!

Det fanns mycket mer att titta på, så ett sommartips från mig: Åk till Gammlia!

Igår åkte mamma och jag tillsammans med Barbro och Marcus till Smultronstället (vilket är ännu ett sommartips). I och för sig var det väl mamma och Barbro som njöt mest av alla blommor (som dom ville ha), men där fanns också glass 🙂

2/7-10 Glasspaus tillsammans med Marcus


Idag har mamma och jag varit på stan och träffat Malin och Filippa. Jag var sugen på en hamburgare så det blev picknick i parken. Filippa var busig och tog allt hon kom åt. Hon kan inte gå ännu men hon kryper snabbare än en iller minsann 😉

3/7 Sööta Filippa med sin mamma Malin

Och här knaprar jag på en morot 🙂

Så där ja, nu vet ni vad jag sysslat med.  Återkommer med mera nyheter så småningom.

Kram från Vendela

