Oj oj oj….Nu går det mot mörkare tider igen, men jag tror inte att vi ska tänka på det ännu. Nu ska vi njuta av sommaren 🙂

Igår firade vi midsommarafton och det gjorde vi först ute på Klabböle. Vi var verkligen inte de enda som gjorde det. Där fanns massor av folk. Jag åt en glass och tittade på festligheterna.

25/6 Vendela i midsommarklänning

Med syrran

På kvällen åt vi middag hos familjen Stenström-Björkman. Barbro har ju så fiina ekorrar. De ska snart släppas ut i det fria.

En liten ”korre”

En märklig syn; Rolf flyttade ett träd

Vi spelade Mölkky (visstter det så?!)

Ja, det var en bra midsommarafon!

Ur gömmorna har jag hittat två bilder på farmor och mig. Mamma tog bilderna när vi besökte Gammlia den 20 / 6. Vilmer bor ju där i sommar och vi brukar åka dit och titta till honom. Han blir väl omhändertagen och nu ser han ut att trivas bra.

Farmor och jag på Gammlia

Nu har vi leveransklara kycklingar. En spättad höna och en blå (grå) tupp. En kyckling blir leveransklar i början av augusti och sedan tror jag att det blir fler i september. Vi ska också byta bort an tupp Pelle, men endast mot en tupp som inte är från Norrland. Hjälp oss!  Mamma ska lägga in lite bilder på sidan om hönorna.

Vendela med familj önskar alla en trevlig midsommarhelg!

