…..Men intensiv!

Det gäller att hinna så mycket som möjligt på denna korta tid då det också regnar ganska ofta….

I söndags var vi och tittade på ekorrar. Alla djurs skyddsängel Barbro, hade tagit hand om dessa två små som hittats utan mamma. Tanken är att de ska tillbaka till naturen då de blivit så stora att de kan klara sig själva. Just nu dricker dom välling och så måste Barbro hjälpa dom att kissa. Häftigt va?!

13/6-10 Li8ten ekorre-bebis

Barbros hund Solo är alldeles galen i bollar. Så här kul är det 😀

Här har jag hittat en stor boll

Och här ser ni bollhunden

Igår, måndag, hade vi picknick på förskolan. Det var jättemycket folk och det var himla trevligt. Efter att vi grillat och ätit gott, gick vi en liten tipspromenad. Och trots att vädret var ganska dåligt igår, hade vi tur och kunde vara ute.

Sång på förskolan

Jag på tipspromenaden – Det var lite kluriga frågor men jag tror att jag fick några rätt

Och idag har jag varit ute och cyklat. Det är lite svårt att göra många saker på samma gång… Att styra, se vart jag ska och att trampa. Ibland blir det fel (cykeln tvärnitar) men ofta lyckas jag få upp riktigt höga farter. Cykeln har jag faktiskt fått av Jonna. Hon har haft den när hon var liten tjej 🙂

15/6-10 Cyklar hemma i Nyland

Tanken med dagen cykeltur var att visa ekorrungarna för Jonna men Barbro var inte hemma. Vi hoppas att hon inte misstycker att vi smög oss in till hönsen istället. Dom ser så roliga ut med sina ”afrofrisyrer”.

Roliga höns

På väg hem

Så där ja, nu vet ni vad jag sysslat med. Kom på en annan sak att berätta: Vilmer har åkt till Gammlia där han ska få mycket uppmärksamhet i sommar. I slutet av augusti kommer han hem igen och då kommer han att få träffa en ny liten killing som han är pappa till.  Tufsan har ju fått sin killing ( Esmeralda) och det är gammelbocken Valle som är pappa till den men Sunni har inte fått sin killing än. Spännande!

Kram från Vendela

