Viken ”djurisk” helg det har varit.

Vi har låtit våra getter komma ut från hagarna, vi har sett kossor ( = stutar ) bli utsläppta på sommarbete och så har vi besökt familjen som har ett helt Noaks Ark hemma. Fantastiskt!

Helgen började ju för mig i torsdags kväll kan man säga fast jag var på förskolan i fredags ( ovanligt att jag är det). Vi var ute ganska sent med getterna.

Vi tog en promenad i skogen

Bus-Esmeralda

Stiliga Vilmer

Och här en bild till…

Vilmer är jättesnäll!

Och här äter visst jag gräs 😉

Igår såg vi när Kossorna ( =stutarna) släpptes ut på sommarbete. Det var Bonden Granberg som öppnade upp hagarna. Det var en härlig syn när kossorna hoppade och skuttade av glädje. Och så småbråkade dom lite.

Skutt!

Visst är han söt?!

Här är jag som tittade på..

På kvällen igår hjälpte jag mamma som sydde gardiner. Jag tog lite mått både på gardinerna och mina fötter 🙂

22/5-10 Vendela hjälper mamma

Foten måste också mätas

Till slut har vi kommit till denna dag som också varit jätterolig. Jonnas kompis Hanna har hälsat på och hon följde med oss hem till familjen Framell. Oj, vad mycket djur det fanns hos dom! Det fanns Hälsingefår, kaniner, katter, hundar, häst, kalkoner …. Säkert har jag glömt någon art..

Jonna och Hanna bland Hälsingefår

En närgången bagge

Hos kaninerna

Hit upp ville jag

Vi är oerhört tacksamma över att vi kan bo på landet och att vi får träffa trevliga människor och alla fina djur.

Vill ALDRIG flytta till stan.

Kram från Vendela

