Helgen gick i ett nafs. Mamma och pappa blev bortrövade på fest. Mamma såg ut som en prinsessa och pappa var faktiskt en kyckling när dom åkte. Istället var jag tillsammans med farmor och farfar och det kan ni ju tänka er hur kul det var. Det enda tråkiga har väl varit att jag inte varit riktigt kry. Stackars farmor och farfar fick städa bort kräkning på natten. Usch!

På söndagen var allt som vanligt. Mamma och pappa kom hem och jag mådde bara bra, men när måndagen kom var jag lite vissen igen (utan att någon märkte det först). Mamma och jag hann till förskolan innan hon förstod att allt inte var som det skulle. Eftersom jag aldrig har problem med att bli lämnad på förskolan förstod hon att något var galet när jag inte ville att hon skulle packa upp mina saker och när jag sa att jag inte vill vara på förskolan. Åka hem och sova, sa jag lite ledset. Mamma och fröken kollade om jag hade feber i örat och det hade jag. Så det blev att åka hem.

När vi kom hem gav mamma mig lite medicin. Den fick mig att må lite bättre så mamma bestämde sig för att överraska mig. Hon visade mig var pappa jobbar.

10/5-10 Ritar på pappas jobb

 På kvällen blev det lite jobbigare igen. Satt i mammas knä först och tittade på Nalle Puh-filmer i datorn. Sen satt jag länge hos pappa och tittade på fåret Shaun. Det är ett hett tips till er som vill skratta. Gå in på TV4 Play.

Lite rödrosig om kinderna
 

Idag är det en regnig tisdag. Blir nog många böcker lästa här hemma.

Kram från Vendela

