Söndag kväll och mamma har accepterat läget…. Att vara hemma med mig imorgon. Det går nån bajssjuka på förskolan och igår kväll började min mage också att krångla. Suck! Men nog ska mamma och jag ha det mysigt imorgon. Vi hinner pussla, rita, läsa lite böcker och dricka lite Proviva mellan dessa ständigt återkommande blöjbyten.

5/2-10 Poserar i en ny klänning

När solen sken som allra varmast och finast idag, var jag ute en stund. Även hönorna erbjöds at komma ut och njuta av vintersolen. Det hördes glada rop från hönorna men de var ändå lite tveksamma och alla vågade sig inte ut. Men jag tror att dom tackade för erbjudandet 🙂

Jonna lockar på Anna

Jag och Jonna åkte också lite skrana. Vi har helt perfekta backar här hemma på gården!

På kullen

Full fart i backen

Jag fick också titta på när pappa och mamma klippte klövarna på getterna. Vilmer fick också ett halsband så att det ska gå lättare att leda honom. Grimman mamma hade köpt var alldeles för stor.

Söta Vilmer

Det var nog allt för denna gång. Egentligen har jag nog hunnit göra ganska mycket sen sist jag skrev i min lilla webbdagbok men mamma har varit på kurs Och varit sjuk. Hon har inte riktigt haft orken att hjälpa mig på några dagar. Men eftersom vi blir hemma imorgon, kommer hon säkert att dokumentera allt vi gör här hemma i sjukstugan.

Natti Natti önskar Vendela

 

