Varit på stan med mamma. Vi åt lunch med Denise och Julia. Gillade inte alls mammas val av barnmeny ( pannkaka). Åt hellre av salladsbuffén som bland annat bjöd på majs, svarta oliver, pasta och bönor. Jag är ju en tjej som gillar spännande smaker. Inte bebismat!

Vi kikade också på de kläder som fanns kvar efter mellandagsrean. Mamma blev förvånad över hur mycket fint det fanns kvar. Liten börs men många fina klänningar resulterade i att medan mamma stod med sin beslutsånget (famnen full av vackra klänningar) sprang jag runt i affären och drog ner det mesta jag kom åt. Gömde mig för mamma i en provhytt för att få prova kläder ifred. Jag hörde hur ängslig mamma var när hon ropade på mig, men jag var knäpptyst. Ville ju inte bli upptäckt. Det kallar jag bus 😉
Vad handlar det här om nu då kanske ni tänker… Vendela är ju ingen unge som brukar ha klänning…
Jag har kommit på att ”Det VILL Jag”! Jag känner mig fin i klänning och jag har en bestämd uppfattning om att de som ser mest prinsessliknande ut, de gillar jag. 

Här står jag och pratar med pappa i en ny fin klänning

På kvällen kom Annie och hälsade på. Jag ville gärna att hon skulle dansa disco med mig men det var hon inte riktigt sugen på. Istället fikade vi lite.

Annie och jag

Till sist ska jag bara visa en bild som jag tagit själv. Mamma hade visst glömt kameran på, så jag lånade den lite. Kreativ bild, inte sant?!

Fotograf = Vendela Lång

Det var nog allt för idag.
Natti, Natti hälsar Vendela

