Pappa har hittat våran hemtelefon på ett hotell i Kiruna 😀
Den låg i hans datorväska…. Man kan ju undra vem som lagt den där 😉

Vi har haft både roligheter och tråkigheter här hemma. Var ju några dagar sedan jag skrev så här kommer en liten sammanfattning.

I måndags ( 14/12) bjöd jag Jonna på fika vid mitt nya lilla bord i köket.
Hon hade lite svårt för att lyssna på mig. Hon ville fika sådant jag inte hade så ibland fick jag lov att säga till.

Sluta Jonna!
Men trots att hon inte alltid gör som jag säger, tycker jag jättemycket om min storasyster 🙂

Igår snöade det jättemycket!
När jag och mamma kom hem från förskolan fick vi lov att skotta. Det var riktigt roligt.

Vendela skottar snö
Det är härligt ute fast det är mörkt

När jag somnat på kvällen gick mamma ut för att ge vatten och hö till getterna…. Då var våran lilla bock försvunnen och det är då tråkigheterna börjar. Mamma letade förgäves och ringde sedan efter hjälp. Snälla Tomas från Funnäsdalen kom för att hjälpa till med sökandet. Dom letade länge och precis som dom gav upp, såg Tomas lillbocken ligga död i snön.  Mamma blev så klart sorgsen över det som hänt och Jonna blev jätteledsen när hon fick höra dom tråkiga nyheterna. 😦  Alla tycker vi att det är trist att det gick så här…..

Men de andra getterna mår bra och nu i helgen ska dom flytta in i en lite mindre hage där det finns ett gethus att krypa in i. Jättemysigt är det. Hoppas getterna också tycker det 🙂 Vi får så klart också en ny bock om några veckor. Han är säkert också söt!

Ikväll har mamma och jag myst hemma efter förskolan. Jag har också pratat med pappa i telefon. Han kommer hem imorgon och vi längtar jättemycket efter honom.

Natti Natti från Vendela

