…. Veckan har börjat och är snart halvvägs. Vad har hänt här hemma då? När jag inte är hos min dagmamma Annelie, bjuder jag gärna mamma,  pappa och Jonna på Blåbärssylt. Vi sitter på golvet och jag drar fram plastburkar och flaskor och sen fikar vi. Himla trevlig sysselsättning!

Jag brukar ju också prata med mormor och morfar via Skype. Datorer är ju faktiskt riktigt bra. Vi kan sjunga tillsammans, räkna på finska och umgås lite. Det är nästan som att träffas på riktigt. Det blir bara lite konstigt när dom vill smaka på min frukost tex. Ikväll hängde mormor och morfar med in i badrummet när jag duschade men det kändes lite för privat så jag höll duschkabinsdörren stängd. Nån måtta får det ju vara!

Pappa och jag mysbusar lite

Och plötsligt är jag uppe på bordet och pratar med mormor och morfar

 Imorgon, onsdag, ska mamma på matlagningskurs efter jobbet. Visst låter det lovande?!     🙂

Kram från vendela

