Hej alla !

Vilken helg!!! Jag är ledsen att jag inte hunnit uppdatera bloggen under helgen men är man upptagen så är man…

I fredags åkte ju vi upp till Skellefteå. Dels för att fira min kusin Simon som nyss blivit 4 år och för att uppvakta farfar lite inför Fars-dag.
Det var fullt ös med lek, god mat och sång på fredagen.

I kusinernas rum
6/11-09 Hus kusinerna

När släkten träffas brukar det bli sång och mycket skratt. Vi sjöng många riktigt bra sånger; Imse-Vimse Spindel, Krokodilen och några till.

Upp stiger solen….
Sångstund vid middagsbordet

För mycket ljud?
Högljudd fest!

Fruktstund i soffan
Fruktstund

Efter en dag med fest o stoj blir man ju så klart till slut trött. Simon och jag lyssnade på God-Natt saga tillsammans. Mamma läste och vi hade en riktigt trevlig stund innan Simon gick upp till sitt rum och det var dags att sova………

Mysstund med Simon och mamma

Simon och jag

Men jag ångrade mig och ville se IDOL och äta godis 😉

IDOL-kväll

På lördagen åkte vi till badhuset. Verkligen jättekul 🙂
Och till middag åt vi pizza. Vilken höjdare! Fick dessutom en mugg fylld med lördagsgodis innen det var dags att packa väskorna och åka hem..
Tack för en trevlig helg i Skellefteå!!

Idag har vi haft mer skoj. Vi har varit på Dop. Lilla söta Filippa som ni tidigare sett på min blogg blev döpt i Stadskyrkan i Umeå. Efter dopet bjöds vi på buffé. Oj, vilka goda korvar, skinka och vindrvor!
Tack Malin och Tomas för en fin dag!

Pappa tyckte mina strumpbyxor var besvärliga

8/11-09 Besvärliga strumpbyxor

När vi kom hem firade vi pappa lite. Det är ju trots allt Fars-Dag! Medan mamma började med middagen fick pappa lata sig lite med en jakttidning. Jakttidningar är spännande tycker jag också, så ofta läser vi dom tillsammans, men inte ikväll. Jag såg på film med Jonna istället. Sen vid middagsbordet öppnade pappa sina presenter och jag fick hjälpa honom med det 🙂

Jag hjälper pappa

 

Vilken helg va?! Hur mycket roligt som helst har jag varit med om.
Till sist vill jag säga till min pappa, farfar och morfar: Hoppas att ni haft en bra Fars-Dag 🙂

Kram från Vendela!

 

 

