Kl 00.54
Lördagen ( igår alltså) började ju så bra. Vi tjejer beslöt oss för att äta lunch uppe på ”Semmelberget” (Åkerlundsberget heter det visst egentligen). Mamma ordnade med mat = Spagetti med köttfärssås och sedan bar det iväg. Jag har det ju så bra för jag får sitta i en ryggsäck typ…
Maten smakade bra men jag frös jättemycket trots att det var soligt och varmt ute. ”Kallt” och ”Jacka” förklarade jag för mamma. Mamma blev förstås lite bekymrad..

Här äter jag spagetti med köttfärssås12 september-09 Härligt att äta ute i solen!

Tillsammans med syrran
Med syrran på "Semmelberget"

Undra varför mamma vill ha koll hela tiden 😉
Jag är duktig på att klättra!

När vi kom hem kände jag mig helt slut och ville sova. Mamma hade stora problem med att få upp mig ur vagnen efter sovstunden, så jag fick ligga kvar i den, inomhus medan mamma började med middagen.
Gissa när jag tyckte att det var dags att ta sig ur vagnen?! Jo, när pappa kom hem så klart. Han kom hem en hel dag tidigare än jag trodde att han skulle göra. Härligt! Det är så skojigt att gå ut till djuren med pappa, så jag struntade i att jag inte mår bra. Vi hämtade in ägg, klappade kycklingar och gav godis till getterna.
När pyjamasen skulle på, tyckte mamma att jag kändes varm. Hon kollade upp det hela ( Huh, vad otäckt) och det visade sig att jag hade 38,7 graders feber. Jag fick lite Alvedon innan Bambidags.

Tack Annelie och Emmelie för en trevlig dag uppe på berget!
Kram Vendela

Dom här ska man inte äta!
Blä!
PS: Ni glömmer väl inte fototävlingen på: http://blog.pixiekids.se/2009/09/04/fototavling-basta-barn-sommarbilden/

Jag finns på 2 bilder men inte längre på sidan 1 och 2 utan lite längtre bak. Rösta varje dag!!

