http://blog.pixiekids.se/2009/09/04/fototavling-basta-barn-sommarbilden/   Närmare än så kan jag inte vägleda er till fototävlingen!
Gå nu in alla ni, leta upp bilderna på mig (det finns två stycken) och rösta. Skriv gärna en kommentar också! Detta är tröjan jag nästan kan vinna (den kostar 249 och presentkortet är på 200):
svamptröja DUNS

Den är ju bara så häftig! Kom igen nu: gammal och ung, släktingar och vänner…Rösta på mig 🙂

I morse klev jag upp jättetidigt, kring halv sju tror jag det var. Kunde inte sova för jag hörde att syrran var vaken. Nyfiken som jag är, var jag ju tvungen att kliva upp. När syrran åkte till skolan åt jag min frukostgröt och gick sedan ut på gården. Busade på med Ajja. Hon kan ibland vara svår att få igång men det är så himla kul när jag tar hennes pinne och hon vill ha tillbaka den. Ibland skrattar jag så mycket att jag har svårt att stå på benen!

Ska vi leka?11 september- 09 Kompisar!

Vi är kompisar ( i alla fall när jag har ett äpple i handen )

Ajja och Vendela

Puss på dig komis = kan jag få äpplet nu?

Puss kompis!

Hundluckan har plötsligt fått nya användningsområden 😉

090911 075

 

Mamma åt lunch med sin kompis Malin på stan idag och det var riktigt spännande att se Malins lilla Bebis Filippa. Typiskt nog glömde mamma kameran hemma 😦 .  Jonna kom också till stan efter skolan och det är så roligt när hon jagar mig i affärerna. Hon är så orolig att jag ska springa bort och just därför springer jag så fort jag bara kan och försöker gömma mig för henne. Idag satte jag mig på golvet i en affär och vägrade följa med henne. Istället kom mamma och då sprang jag också allt vad benen bar tills mamma fick tag i mig. Busunge kallade hon mig då 🙂

Visst har jag en fin blå mössa på bilderna? Jag har valt den helt själv. Här hemma finns det faktiskt hur många som helst av de här smurfblå mössorna .
Dom passar mig utmärkt tycker jag men jag undrar…. Varför har vi så många??? Vill någon ha en?

Önskar er alla en trevlig helg!  Kram från Vendela 🙂

 

 

