Härliga lördag 🙂  Mamma och jag klev upp 06.45 och jag kände mig lite gosig. Lyckliga mamma! Att kramas o pussas med en varm och go unge är nog det bästa hon vet säger hon ofta. Tyvärr verkar hon inte förstå att jag inte har tid med gos jämt. Det finns ju så mycket en unge med min energi vill göra 😉 . Hur som helst, i morse visade jag för mamma hur man klättrar i och ur en spjälsäng. Nu är det dags för en vanlig säng sa min mamma bestämt då. Vad dumt, nu när jag äntligen lärt mig den här 😉

Jag vill ha ost och jag kan själv!

Kan själv!

 

Idag har vi börjat förbereda gården för vinten. När pappa och Ajja kom hem från en lyckad jaktdag (titta in på Ajjas sida), hjälptes mamma och pappa åt med lite småpyssel. Sommarblommorna som vissnat bars till komposthögen, vattenpumpen togs upp, mina trädgårdsmöbler ställdes in i ladugården osv… Men vi hade tid för lek och djurskötsel också. Jag matade kycklingarna med korvbröd och getterna med morötter. Förstår fortfarande inte varför vi ger bort alla godsaker 😦 Bättre att äta själv! Förresten var det buskul att retas  lite med Tufsan. Jag räckte fram en morotsbit åt henne, men så fort hon nästan nuddade den sprang jag till pappa. Det är ju så kul att bli jagad. Efter ett tag blev Tufsan lite sur…

Du kan inte ta mig!

Jo, man kan faktiskt äta blad!

Salladsbuffé?

Mycket intressant reklam…

Hämtat reklam

Sköt om er och tack för alla hälsningar jag får! Vendela 🙂

 

 

 

