Igår glömde jag bort att berätta en sak. Pappa lärde mig det som är värt att veta om bark. Fråga mig så ska jag visa och berätta 🙂

Idag då?! Har varit på BVC. Jag säger bara: BLÄ, BLÄ, BLÄ! Det var en himla otrevlig upplevselse. Jag fick lov att klä av mig naken, bli mätt och vägd och dessutom fanns där en mycket påstridig gubbe som dessutom såg så konstig ut. Alla barn måste vara livrädda för honom!! Dessutom fick jag en spruta som gjorde lite ont faktiskt. Nåja, till slut fick vi åka därifrån. Jag sa bestämt åt pappa att ordna skorna, jackan och kepsen, för där ville jag inte vara kvar. Det märkliga var att pappa verkade rätt nöjd. Tror att det har att göra med att jag växer så bra. Idag väger jag 11860 g och jag är 87,2 cm lång.

När vi kom hem åkte jag lilla traktorn med pappa. Vi klippte gräset en sista gång innan vintern. Det var så mysigt så jag råkade ta en liten tupplur mitt i allt. När mamma kom hem, åt vi middag och så gick vi ut till djuren . Precis som vi brukar. Getterna fick lite godis och så hittade jag två ägg. Hjälpte även pappa med lite arbete i ladugården.

Här torkar vi spån

Vad roligt det är!

Nu stänger vi

Imorgon är det äntligen fredag 🙂  Vi hörs då med nya dagsrapporter.

 

 

..

