Hej alla!  Tidigt på morgonen for Ajja och pappa iväg till skogen för att träna inför jakten. Pappa kom hem riktigt nöjd. Ajja hade gjort bra ifrån sig. Mamma och jag hade en mysmorgon och mysförmiddag då vi tittade till alla djur och läste böcker då det regnade som mest. Idag har det kommit flera ”överraskningsskurar”… Regnskurar som dyker upp från ingenstans och som gör en alldeles genomblöt på bara en halv minut. Det finns en klart fördel med regn! Det lämnar härliga vattenpölar att plaska i . Bäst är dom leriga geggamojja pölarna 🙂

Efter lunch kom det stadsfolk till oss. Julia och Jesper var det och deras mamma Denise förstås. De fick så klart försöka klappa påde höns och getter och sedan bjöd mamma på en…..rejält smetig paj. Hon berättade att hon nog lagt på vaniljvispen för tidigt, att pajdegen inte hunnit svalna… Det stämmer för när jag kollade i kylen där den står just nu så  är vaniljvispen fast och fin. Smakar himmelskt 😉

30 augusti-09 Visst är jag fin i pappas keps?!

Fikagästerna: Anki (hon som bakar så goda bullar), Julia, Jesper och Denise

Anki är en kul tjej! Hon gillar också att fika

Det här är Julia!

Jesper med sin mamma Denise

Det var verkligen jättekul att ni kom på besök!!

Höll på att glömma berätta att vi haft en byahändelse idag. Vi rullade dit i våra vagnar, Julia och jag, för att se brännboll och äta korv men det blev visst aldrig nån brännboll. Jag hörde nåt om att Solo ( en hund) ätit upp bollen men att också deltagarantalet inte riktigt räckt till. Vad synd! Korv och Festis fick jag, så inte klagar jag på vagnsturen på några hundra meter.

Har under kvällen traskat i skogen och sökt lite blåbär och lingon, men det var klent. Inte undra på för idag såg vi en bil full av bärplockare passera. Jag undrar just om det inte satt för många i den lilla bilen. Alla kunde omöjligtvis sitta fast. Och sitta fast, det måste man bestämt säger mamma och pappa!

