Vilken tur jag har som får bo på landet! Hela familjen har varit i hagen några gånger idag för att lära känna Sunni och Tufsan. Sunni är den med ett trasigt horn. Undra om hon har stångats?! En helkul sak var att när vi satt där i hagen, kom flera av våra hönor också på besök. Getterna brydde sig inte alls. Där dom bodde förut finns en tupp som bor med getterna. Han tror säkert att han är en get 😉

29 augusti-09 Hönor på väg in i gethagen

Syrran och jag gav godsaker till våra nya kompisar

29 augusti-09 Syrran och jag matar getterna

Mamma satt och hade trevligt bland alla barn och djur.

Och här sitter mamma i hagen

 

Ungar, getter och höns :-)

 Visst är det så här det ska se ut på landet?!

29 augusti-09 Vilken härlig syn tycker jag

Syrran var och plockade lite vinbär hos våra grannar. Syns det att jag gillar dom?

29 augusti-09 Vinbär är gott!

29 augusti-09 Ler jag som en fotomodell?

Jag poserar så mycket jag orkar!

pretty girl!

Nu orkar jag inte le mer!

Efter middagen var det jag som tog tag i städningen i hemmet. Tänk hur det är nu för tiden. Dom vuxna är uppenbarligen alltid upptagna med sina saker och märker inte ens att hemmet ser ut som ett bombnedslag!!

29 augusti-09 Dammsuger köket

29 augusti-09 Vem är det som städar hemma egentligen?!

Ett nytt besök i gethagen efter middagen. Då hade vi med oss lite salladsrester och potatisskal. Potatisskal gillades inte. Synd tycker mamma eftersom inte heller hönsen vill ha det.Getterna får godis

Jag hittade bajs i hagen vilket ju förstås alltid är lite spännande 🙂

29 augusti-09 Titta bajs!

Visst är det roligt?!

Innan jag slutar för idag vill jag visa vad pappa kom hem med från skogen.Tror det blir till att sitta uppe hela  för att putsa och förvälla  kantarellerna.  Hm…. Jag trodde Ajja var till för jakt på rådjur, hare och räv… Men hon tycks fungera bra på kantareller också 😉

Pappas fynd i skogen

